Der er ingen tvivl om, at coronakrisen har ændret den måde, hvorpå mange af os udfører vores arbejde på. Selvom der stadig er en del arbejdsfunktioner i samfundet, som kun kan udføres, når mennesker konkret møder op for at arbejde som pædagoger, sundhedspersonale eller plejepersonale, så er der mange andre jobfunktioner inden for kontor, it og administration, som fremover kan udføres fra medarbejdernes eget hjem, og det kalder på innovative digitale løsninger.
Corona har sat turbo på den digitale teknologiske udvikling
Er du en af dem, som fik hjemmekontor, da Danmark og den øvrige verden lukkede ned pga. corona? Så har du sikkert tilbragt mange timer foran din computer med at udføre dit arbejde online, deltage i zoom-møder, webinarer, og du har lært, hvor vigtigt det er at kunne kommunikere med dine kolleger ved hjælp af gode og effektive digitale løsninger. Coronakrisen har i den grad sat turbo på den teknologiske udvikling, hvilket giver nye muligheder. Med Omnia intranet får virksomheder og medarbejdere et brugervenligt og effektivt redskab til at kunne løse arbejdsopgaver i hverdagen, udføre teamsamarbejde og i det hele taget kommunikere på en let og enkel måde. Det er en win-win situation for både medarbejdere og virksomheder, at de har innovative digitale løsninger.
Flere kommer til at arbejde hjemmefra
For fremtidens arbejdspladser vil blive endnu mere digitale. Selvom nogle af os er begyndt at vende tilbage til kontoret, måske 2, 3 dage om ugen, så er der også nogle medarbejdere, som vil få fast hjemmekontor. En del medarbejdere foretrækker mere hjemmearbejde, viser meningsmåling. Hvis man skal kunne arbejde i teams og holde en god kontakt med sine kolleger, når man sidder derhjemme, er det derfor vigtigt, at man altid har let adgang til at kommunikere, dele dokumenter og viden, så arbejdet kan blive udført og afsluttet på den bedst mulige måde.